De nieuwe ploeg van de Fietsersbond Almere is eind vorig jaar gestart met inventariseren van klachten en knelpunten ten aanzien van fietspaden en -routes.
Deze waren ingebracht door de deelnemers aan de bijeenkomsten die de Fietsersbond had georganiseerd in het buurtcentrum de Bazuin.
In de eerste overlegvergadering met de gemeente hebben we deze ter sprake gebracht.
We hebben toen het advies gekregen om klachten eerst via de reguliere route bij de gemeente aan te kaarten, zodat de gemeente de gelegenheid heeft om deze te onderzoeken en aan te pakken.
Deze route is klachten te melden via de website van de Gemeente Almere onder “Melding openbare ruimte“
We hebben vervolgens de proef op de som genomen en enkele klachten op deze wijze gemeld. Het blijkt in ieder geval een eenvoudig traject en dat je het probleem zonder veel moeite kunt beschrijven. En we kregen in alle gevallen snel antwoord. Maar de afhandeling liet wel enige tijd op zich wachten. Het is dus geen garantie dat het probleem snel opgelost is.
Kortom, heb je een klacht over fietspaden of fietsroutes of andere problemen die je op de fiets in Almere tegenkomt kaart het eerst aan op de website van de gemeente, ook als je deze al eerder bij de fietsersbond hebt gemeld. Blijft een bevredigend antwoord uit of ben je het niet eens met de reactie van de gemeente dan kun je alsnog met ons, Fietsersbond Almere, contact opnemen.